Dzień Polskiej Niezapominajki
15 maja obchodzimy od kilku lat święto polskich ekologów -Dzień Polskiej Niezapominajki.Dziś w naszym przedszkolu królował kolor niebieski- same niezapominajki! W tym roku tematem głównym była rodzina. Dzieci z grupy IV zaprezentowały inscenizację pt. ,,Niemądra Kurka", zaś dzieci z pozostałych grup wykazały się znajomością zwierząt , a także wiedzą na temat rodziny. Podczas spotkania dzieci mogły pośpiewać i potańczyć. Było to miłe i pouczające spotkanie, integrujące dzieci z całego przedszkola.Pamiątką po nim są plakaty i serca wykonane dla rodziców z okazji Dnia Rodziny.
Scenariusz uroczystości przedszkolnej–
Dzień Polskiej Niezapominajki
Data :15.05.2014r.
Miejsce: sala w przedszkolu
Dzieci: 3-6-letnie (ok.140 osób)
Czas trwania : 45 min
Prowadząca : Małgorzata Wnuk
Cele szczegółowe:
-poznanie niezapominajki jako symbolu polskiej przyrody,
-poznanie serca jako symbolu miłości,
- rozwijanie postawy proekologicznej,
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt (rodzinki),
- budzenie uczuć rodzinnych ,
- rozwijanie umiejętności aktorskich (grupa IV),
- wyrabianie umiejętności właściwego zachowania podczas uroczystości
- integrowanie dzieci z całego przedszkola.
Metody : pokaz, demonstracja, zadań stawianych dzieciom.
Formy: indywidualna, grupowa i zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: kostiumy do inscenizacji( spódnice, koszulki, spodnie, peleryny, czapka pilota),model samolotu, piłka- kula ziemska, zdjęcia, ilustracje, zagadki, zadania rysunkowe, pianino, lalka Niezabudka, kwiaty- konwalie, niezapominajki, kartony, flamastry, tablica stojąca ,serca z papieru (dla każdego dziecka),bęben, napisy ,,mama” i ,,tata”, naklejki – nagrody, maski-świnka , kaczka, wrona, pies, serce z plastiku, plakaty z rodziną -7,płyta z piosenką ,,Ja i ty”.
Plan uroczystości :
- Powitanie Gości.
- Rozmowa na temat Dnia Polskiej Niezapominajki
- Pokaz – kwiat niezapominajka i lalka Niezabudka
- Inscenizacja ,,Niemądra kurka”- gr. IV
- Piosenka ,,Najlepiej jest u mamy”- gr. IV
- Zagadki o zwierzętach: Gr. I -2 dzieci ,,Jak nazywa się dziecko kota? psa? świni? ( chętne dzieci odpowiadają ,po dwa pytania , wskazują zwierzęta na ilustracjach
- Zabawa ruchowa połączona z naśladowaniem głosów zwierząt- czworo chętnych dzieci pokazuje ruch ,a wszystkie dzieci naśladują ich głosy ,,W chlewiku mieszka świnka”
- Gr. II,III i IV (po 2 dzieci z grupy)- zagadki rysunkowe- 1. Połącz zwierzęta w rodzinki, 2.Połącz mamę z dzieckiem, 3.Policz, ile dzieci ma każda mama .Dzieci rysują i pokazują-
- Zagadki o rodzinie – Gr. IV (5-letnie) i V po 2 dzieci – 8 zagadek, każda para odpowiada na 4 pytania.
- Zabawa ruchowa przy piosence ,,Ja i ty” – wszystkie dzieci tańczą w miejscu- krok do przodu, krok do tyłu, refren- w miejscu ręce w górze.
- Rozmowa ,,Jak należy zachowywać się w rodzinie?”- Gr. VI i VII-po 3 , dzieci odpowiadają- pomagać sobie, rozmawiać ze sobą, spędzać czas, bawić się, odwiedzać bliskich, robić sobie drobne upominki itp.
- Zabawa rytmiczna przy piosence ,,Słowo mama, słowo tata”
- Pokaz serca –symbolu miłości. Rozdanie serc dla dzieci z wszystkich grup (dla rodziców)- w kopertach, nauczycielkom.
- Zaproszenie do wykonania plakatu- ,,Moja wesoła rodzina”
- Podziękowanie za wspólną zabawę, pożegnanie Gości.