Quiz o zdrowiu

  W dniu 29.11.2013r. w grupach VI i VII odbył się quiz o tematyce zdrowotnej. Dzieci same formułowały zasady zdrowego trybu życia i odpowiadały na pytania dotyczące wpływu aktywności ruchowej na nasze zdrowie. Podczas zajęć dowiedziały się, że ruch przyczynia się do  rozwoju  mózgu, co ułatwia naukę w szkole. Wszyscy wesoło bawili się przy muzyce,aktywnie uczestniczyli w zorganizowanych zajęciach. Na zakończenie każdy samodzielnie wykonał medal - nagrodę!  

 
Scenariusz zajęć
Przedszkole nr 2 w Lublinie
 

Grupy: VI i VII (ok.45 osób) Przedszkole nr 2 w Lublinie

Czas trwania: ok.45 min.

Data: 29.11.2013

Miejsce: sala grupy VI

Temat: ,,Chcę być zdrowy" - quiz o zdrowiu

Cele:

  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej.

  • Poznanie roli aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka.

  • Wyrabianie nawyku aktywnego trybu życia.

  • Poszerzenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat zdrawia.

Metody:
pokaz, opowiadanie, rozmowa,burza mózgów, aktywności dzieci, ekspresji ruchowej, zabawowa, ćwiczeń

Środki dydaktyczne:
stroje gimnastyczne dla dzieci, płyta z muzyką, odtwarzacz, duży karton, flamastry, pytania do quizu, kartki z napisami: „tak”, „nie”, kartony w kolorze złotym, nożyczki, dziurkacz, wstążki

Przebieg zajęć:

  1. Witaj panie sąsiedzie” – zabawa ruchowa integracyjna
    Dzieci poruszają się swobodnie po sali w rytm muzyki, na pauzę – witają się z najbliższym kolegą/koleżanką wskazaną przez nauczyciela częścią ciała.

  2. Co robić by być zdrowym” – burza mózgów
    Nauczyciel zapisuje dziecięce pomysły na dużym kartonie. Wspólnie omawiają poszczególne punkty i dyskutują na ich temat.

  3. Jeśli chcesz być zdrowy” – zabawa ruchowa ze śpiewem
    Dzieci wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę i ilustrują ruchem jej treść.
    Jeśli jesteś wesoły:....
    maszeruj/skacz/tańcz tak jak my (x3)
    I licz głośno: 1, 2, 3, hej!

  4. Quiz – zabawa dydaktyczna
    Nauczyciel czyta pytania – dzieci ustawiają się przy odpowiednim kartonie z napisem: TAK lub NIE

    1. Czy gimnastykowanie się ma dobry wpływ na nasze zdrowie?

    2. Czy dzieci mogą się gimnastykować?

    3. Czy słodycze są zdrowe?

    4. Czy trzeba jeść różnorodne produkty?

    5. Czy gimnastykować powinno się codziennie?

    6. Czy sport ma wpływ na naukę szkolną?

  5. Ćwiczenia mózgu” - rozmowa
    Wyjaśnienie dzieciom wpływu ćwiczeń naprzemiennych z przekraczaniem linii środka na rozwój mózgu i naukę szkolną.

  6. Magiczna liczba siedem” – zabawa ruchowa ze śpiewem z przekraczaniem linii środka.

  7. Quiz – zabawa dydaktyczna c.d.

    1. Czy odpoczywać można tylko leżąc i np. oglądając telewizję?

    2. Czy spacer lu jazda na rowerze może być odpoczynkiem po pracy lub szkole?

    3. Czy sport i gimnastyka są tylko dla młodych osób?

  8. Medale dla sportowców” – praca plastyczna
    Dzieci mają do dyspozycji okrągłe klocki do odrysowania kształtu, bibułę karbowaną w kolorze złotym, nożyczki, dziurkacz, wstążkę, flamastry. Ich zadaniem jest odrysowanie medalu, wycięcie go, napisanie cyfry 1, zrobienie dziurki dziurkaczem oraz przełożenie i zawiązanie wstążki.

  9. Uroczyste wręczenie medali. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach.

Opracowała: Agata Wrońska