Quiz o zdrowiu
W dniu 29.11.2013r. w grupach VI i VII odbył się quiz o tematyce zdrowotnej. Dzieci same formułowały zasady zdrowego trybu życia i odpowiadały na pytania dotyczące wpływu aktywności ruchowej na nasze zdrowie. Podczas zajęć dowiedziały się, że ruch przyczynia się do rozwoju mózgu, co ułatwia naukę w szkole. Wszyscy wesoło bawili się przy muzyce,aktywnie uczestniczyli w zorganizowanych zajęciach. Na zakończenie każdy samodzielnie wykonał medal - nagrodę!
Scenariusz zajęć
Przedszkole nr 2 w Lublinie
Grupy: VI i VII (ok.45 osób) Przedszkole nr 2 w Lublinie
Czas trwania: ok.45 min.
Data: 29.11.2013
Miejsce: sala grupy VI
Temat: ,,Chcę być zdrowy" - quiz o zdrowiu
Cele:
-
Kształtowanie postawy prozdrowotnej.
-
Poznanie roli aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka.
-
Wyrabianie nawyku aktywnego trybu życia.
-
Poszerzenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat zdrawia.
Metody:
pokaz, opowiadanie, rozmowa,burza mózgów, aktywności dzieci, ekspresji ruchowej, zabawowa, ćwiczeń
Środki dydaktyczne:
stroje gimnastyczne dla dzieci, płyta z muzyką, odtwarzacz, duży karton, flamastry, pytania do quizu, kartki z napisami: „tak”, „nie”, kartony w kolorze złotym, nożyczki, dziurkacz, wstążki
Przebieg zajęć:
-
„Witaj panie sąsiedzie” – zabawa ruchowa integracyjna
Dzieci poruszają się swobodnie po sali w rytm muzyki, na pauzę – witają się z najbliższym kolegą/koleżanką wskazaną przez nauczyciela częścią ciała. -
„Co robić by być zdrowym” – burza mózgów
Nauczyciel zapisuje dziecięce pomysły na dużym kartonie. Wspólnie omawiają poszczególne punkty i dyskutują na ich temat. -
„Jeśli chcesz być zdrowy” – zabawa ruchowa ze śpiewem
Dzieci wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę i ilustrują ruchem jej treść.
Jeśli jesteś wesoły:....
maszeruj/skacz/tańcz tak jak my (x3)
I licz głośno: 1, 2, 3, hej! -
Quiz – zabawa dydaktyczna
Nauczyciel czyta pytania – dzieci ustawiają się przy odpowiednim kartonie z napisem: TAK lub NIE-
Czy gimnastykowanie się ma dobry wpływ na nasze zdrowie?
-
Czy dzieci mogą się gimnastykować?
-
Czy słodycze są zdrowe?
-
Czy trzeba jeść różnorodne produkty?
-
Czy gimnastykować powinno się codziennie?
-
Czy sport ma wpływ na naukę szkolną?
-
-
„Ćwiczenia mózgu” - rozmowa
Wyjaśnienie dzieciom wpływu ćwiczeń naprzemiennych z przekraczaniem linii środka na rozwój mózgu i naukę szkolną. -
„Magiczna liczba siedem” – zabawa ruchowa ze śpiewem z przekraczaniem linii środka.
-
Quiz – zabawa dydaktyczna c.d.
-
Czy odpoczywać można tylko leżąc i np. oglądając telewizję?
-
Czy spacer lu jazda na rowerze może być odpoczynkiem po pracy lub szkole?
-
Czy sport i gimnastyka są tylko dla młodych osób?
-
-
„Medale dla sportowców” – praca plastyczna
Dzieci mają do dyspozycji okrągłe klocki do odrysowania kształtu, bibułę karbowaną w kolorze złotym, nożyczki, dziurkacz, wstążkę, flamastry. Ich zadaniem jest odrysowanie medalu, wycięcie go, napisanie cyfry 1, zrobienie dziurki dziurkaczem oraz przełożenie i zawiązanie wstążki. -
Uroczyste wręczenie medali. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach.
Opracowała: Agata Wrońska