Grupa II » Zdrowe odżywianie - gr.II,16.04.2020 r.
Temat dnia: „Zdrowe odżywianie”
„Cukierkowa księżniczka” - słuchanie opowiadania opartego o „Bajkę o księżniczce Zuzance i rycerzu Witaminku”.
Dawno, dawno temu w Czekoladowym Królestwie mieszkała mała Księżniczka Zuzanka.
Dziewczynka jadła same słodycze: batoniki, cukiereczki, ciasteczka i lizaki.
Pewnego dnia księżniczka ciężko zachorowała. Król ogłosił, że ten kto uzdrowi Zuzankę , otrzyma pół królestwa i księżniczkę za żonę.
Jednak nikt nie potrafił powóc małej księżniczce. Kiedy król stracił już nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto uzdrowi Zuzankę, w królestwie zjawił się rycerz Witaminek.
Rycerz przywiózł lekarstwa, które miały uzdrowić szybko księżniczkę.
Były to Witaminy. Nazywały się: A, B, C i D. Lekarstwa były zaczarowane, nie można ich było zobaczyć ponieważ były ukryte.
Witamina A była ukryta w mleku, serze i marchewce.
Witamina B w chlebie i kaszy
Witamina C w kwaśnej cytrynie, porzeczce i pietruszce.
Witamina D w mleku rybie i jajkach.
Rycerz przez 7 dni dawał Zuzance do jedzenia te pyszności, w których mieszkały witaminy, a gdy księżniczka lepiej się poczuła, Witaminek zalecił jej codzienną gimnastykę.
Po tygodniu Zuzanka wyzdrowiała. I choć królewna jeszcze trochę lubiła słodycze, pokochała inne smaki, a przede wszystkim warzywa i owoce.
„ Czy to zdrowo?” - zabawa dydakyczna
Dorosły mówi hasła. Jeśli dzieci się z tym zgadzają – klaszczą w ręce i mówią: „Tak, to prawda”, jeśli się nie zgadzają tupią nogami mówią: „Nie, to nieprawda!
- Należy jeść dużo owoców i warzyw.
- Myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem.
- Spożywamy posiłki brudnymi rękami.
- Słodycze należy jeść w małych ilościach.
- Owoce i warzywa to bogate źródło witamin.
- Należy codziennie pić mleko i jeść nabiał;
- Słodycze dbają o ładny i zdrowy wygląd naszych zębów.
„Zgadnij ,co tak smakuje?” - zagadki smakowe
Na talerzykach przygotowane są produkty ze zdrową i niezdrową żywnością. Zdrowa żywność to np. jabłko, marchewka, banan, gruszka.
Niezdrowa żywność to: czekolada, wafelek, batonik. Dziecko przy związanych oczach rozpoznaje degustowany produkt.
Następnie odnajduje wśród różnych ilustracji taki sam produkt i przykleja go pod emblematem z „uśmiechniętą” bądź „smutną” minką, starając się wskazać czy dany produkt jest zdrowy czy nie.
„Owoc” - wydzieranka
Zadaniem dzieci jest zapełnienie konturu otrzymanego owoca np. jabłka lub banana małymi kawałkami kolorowego papieru.