Grupa II » Wiosenne prace w ogrodzie - gr. II.22.04.2020 r.

 

Temat dnia: Wiosenne prace w ogrodzie

 

 „Wiosna” - rozmowa przy obrazku

Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, jaka jest teraz pora roku (wiosna), oraz o cechach , którymi się charakteryzuje (dłuższy dzień, świeci słonko, jest cieplej, czasem pada deszcz.

Rodzic pyta dziecko: Co dzieje się z roślinami? ( zaczynają wypuszczą pąki, liście). Wyjaśnia dziecku, że wiosną trzeba sprzątnąć po zimie i przygotować ziemię na powitanie roślin.

 

„Zgadnij co robię” - zagadki ruchowe

Rodzic za pomocą ruchu i gestów pokazuje: kopanie, grabinie, sianie, podlewanie.

Dziecko odgaduje, jakie czynności wykonuje rodzic.

 

 

 

„Słonko po deszczu” - ilustrowanie ruchem treści wiersza Marii Kownackiej.

 

Pada deszczyk! Pada deszczyk! I po liściach tak szeleści...

Kap! Kap! Kap                                                                            Dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę

                                                                                                i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.

 

Zatuliły kwiatki płatki Główki chylą do rabatki!

Kap! Kap! Kap!                                                                           Dzieci opuszczają nisko głowy

                                                                                                i wypowiadają wyrazy  dźwiękonaśladowcze.

 

Deszcz ustaje- płyną chmury. Kwiaty wznoszą się do góry!

Ho! Ho! Ho!                                                                                 Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę

                                                                                                  i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.

 

Wiatr tu pędzi na wyścigi. Wiatr kołysze nam łodygi!

Wiu! Wiu! Wiu!                                                                              Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki

                                                                                                   i wypowiadają wyrazy  dźwiękonaśladowcze.

 

Biegną dzieci tu z ochotą: Uważajcie- takie błoto!

Hyc! Hyc! Hyc!                                                                                Dzieci biegną na palcach

                                                                                                     i wypowiadają wyrazy   dźwiękonaśladowcze.

 

Byle słonko nam nie zgasło- Róbmy prędko z błota masło!

Chlap! Chlap! Chlap                                                                        Dzieci przebierają nogami w miejscu

                                                                                                    i wypowiadają   wyrazy dźwiękonaśladowcze.

 

Teraz baczność – kroki duże .Przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop!                                                                               Dzieci wykonują skoki obunóż

                                                                                                    i wypowiadają wyrazy   dźwiękonaśladowcze.

 

Już pogoda , słońce świeci Maszerują w pole dzieci

Raaz-dwaa-trzyy!                                                                           Dzieci maszerują rytmicznie,

                                                                                                     akcentując stopą pierwszy krok

 

 

 „Słonko” - zabawa plastyczna

Dziecko macza palec w żółtej farbie i maluje słońce. Rodzic pomaga namalować dziecku koło. Promienie dziecko maluje samodzielnie.