Grupa II » Wiosenne prace w ogrodzie - gr. II.22.04.2020 r.
Temat dnia: Wiosenne prace w ogrodzie
„Wiosna” - rozmowa przy obrazku
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, jaka jest teraz pora roku (wiosna), oraz o cechach , którymi się charakteryzuje (dłuższy dzień, świeci słonko, jest cieplej, czasem pada deszcz.
Rodzic pyta dziecko: Co dzieje się z roślinami? ( zaczynają wypuszczą pąki, liście). Wyjaśnia dziecku, że wiosną trzeba sprzątnąć po zimie i przygotować ziemię na powitanie roślin.
„Zgadnij co robię” - zagadki ruchowe
Rodzic za pomocą ruchu i gestów pokazuje: kopanie, grabinie, sianie, podlewanie.
Dziecko odgaduje, jakie czynności wykonuje rodzic.
„Słonko po deszczu” - ilustrowanie ruchem treści wiersza Marii Kownackiej.
Pada deszczyk! Pada deszczyk! I po liściach tak szeleści...
Kap! Kap! Kap Dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Zatuliły kwiatki płatki Główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap! Dzieci opuszczają nisko głowy
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Deszcz ustaje- płyną chmury. Kwiaty wznoszą się do góry!
Ho! Ho! Ho! Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Wiatr tu pędzi na wyścigi. Wiatr kołysze nam łodygi!
Wiu! Wiu! Wiu! Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Biegną dzieci tu z ochotą: Uważajcie- takie błoto!
Hyc! Hyc! Hyc! Dzieci biegną na palcach
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Byle słonko nam nie zgasło- Róbmy prędko z błota masło!
Chlap! Chlap! Chlap Dzieci przebierają nogami w miejscu
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Teraz baczność – kroki duże .Przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop! Dzieci wykonują skoki obunóż
i wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Już pogoda , słońce świeci Maszerują w pole dzieci
Raaz-dwaa-trzyy! Dzieci maszerują rytmicznie,
akcentując stopą pierwszy krok
„Słonko” - zabawa plastyczna
Dziecko macza palec w żółtej farbie i maluje słońce. Rodzic pomaga namalować dziecku koło. Promienie dziecko maluje samodzielnie.