Grupa II » Grupa II, 01.04.2020 r.
Temat dnia: Kolorowe akwarium
I „ W akwarium” - słuchanie wiersza Ludmiły Marjańskiej.
Tańczą w przejrzystej wodzie,
przyglądam im się co dzień.
Jedna rybka wąsata -
to na pewno jest tata.
Ta gruba, przezroczysta,
to mama – oczywista.
Jest także mały synek,
schował się za roślinę.
Przed południowym słonkiem
wachluje się ogonkiem.
Rozmowa kierowana pytaniami:
- Czemu przyglądało się dziecko?
- Jakie rybki pływały w wodzie?
- Gdzie pływały rybki?
Po uzyskaniu odpowiedzi na pytania pokazujemy dziecku obrazek akwarium.
Wskazujemy w nim ryby i podajemy ich nazwy: neonek, welon, gupik, paletka.
Zachęcamy dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat wyglądu ryb.
II „Mieszkańcy akwarium” - zabawy matematyczne.
(Dzieci będą potrzebowały liczmany- obrazki przedstawiające rybki : gupiki, neonki, które będą mogły wykorzystać do liczenia podczas zadań)
Dzieci rozwiązują na posiadanych liczmanach formułowane zadania.
W akwarium pływały różne rybki. Policzmy je:
– Które rybki to gupiki? Pokaż. Ile ich było. Pokaż tyle palców, ile było gupików. (2 palce)
– Które rybki to neonki? Pokaż. Ile ich było. Pokaż tyle palców, ile było neonków. (3 palce)
– Były 2 gupiki i 3 neonki. Ile było ich razem?
– Były 2 gupiki, dokupiono jeszcze 2 nowe gupiki. Ile jest teraz gupików?
– Były 3 neonki, dokupiono 1 neonka. Ile jest teraz neonków?
– Były 4 neonki. Właściciel akwarium podarował 1 neonka przyjacielowi. Ile neonków zostało.
Gupik pawie oczko Neonek tęczowy
III „Ryby i rybki” - wykonanie ćwiczenia matematycznego
Rysowanie w ramce tylu niebieskich kropek , ile jest dużych ryb, i tylu pomarańczowych kropek ile jest małych ryb.