Grupa II » Grupa II, 01.04.2020 r.

 

Temat dnia: Kolorowe akwarium

 I „ W akwarium” - słuchanie wiersza Ludmiły Marjańskiej.

 Tańczą w przejrzystej wodzie,

przyglądam im się co dzień.

 

Jedna rybka wąsata -

to na pewno jest tata.

Ta gruba, przezroczysta,

to mama – oczywista.

 

Jest także mały synek,

schował się za roślinę.

Przed południowym słonkiem

wachluje się ogonkiem.

 

Rozmowa kierowana pytaniami:

  • Czemu przyglądało się dziecko?
  • Jakie rybki pływały w wodzie?
  • Gdzie pływały rybki?

 

Po uzyskaniu odpowiedzi na pytania pokazujemy dziecku obrazek akwarium.

Wskazujemy w nim ryby i podajemy ich nazwy: neonek, welon, gupik, paletka.

Zachęcamy dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat wyglądu ryb.

 

 

II „Mieszkańcy akwarium” - zabawy matematyczne.

(Dzieci będą potrzebowały liczmany- obrazki przedstawiające rybki : gupiki, neonki, które będą mogły wykorzystać do liczenia podczas zadań)

 

Dzieci rozwiązują na posiadanych liczmanach formułowane zadania.

 

W akwarium pływały różne rybki. Policzmy je:

–                    Które rybki to gupiki? Pokaż. Ile ich było. Pokaż tyle palców, ile było gupików. (2 palce)

–                    Które rybki to neonki? Pokaż. Ile ich było. Pokaż tyle palców, ile było neonków. (3 palce)

–                    Były 2 gupiki i 3 neonki. Ile było ich razem?

–                    Były 2 gupiki, dokupiono jeszcze 2 nowe gupiki. Ile jest teraz gupików?

–                    Były 3 neonki, dokupiono 1 neonka. Ile jest teraz neonków?

–                    Były 4 neonki. Właściciel akwarium podarował 1 neonka przyjacielowi. Ile neonków zostało.

      

 Gupik pawie oczko                                              Neonek tęczowy

III „Ryby i rybki” - wykonanie ćwiczenia matematycznego

Rysowanie w ramce tylu niebieskich kropek , ile jest dużych ryb, i tylu pomarańczowych kropek ile jest małych ryb.