Grupa II » Konie i koniki - gr. II, 06.05.2020 r.

Temat dnia: Konie i koniki

 

„Konik” - zając z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera – Kozłowskiej

 

A ten konik, źrebaczek,

Co po łące wciąż skacze,                          Dzieci kląskają językiem.

Kopytkami raźno bryka                            Dzieci kląskają językiem.

I wesoło sobie fika!                                   Dzieci kląskają językiem.

Ogonem macha – w lewo, w prawo          Unoszą czubek języka i sięgają nim na przemian

                                                                  do lewego i prawego kącika warg.

I odgania muchy żwawo!                          Unoszą czubek języka i sięgają nim na przemian

                                                                  do lewego i prawego kącika warg.

 

Parska głośno, gdy się cieszy,                  Zwilżają wargi językiem i próbują parskać jak konik.

Skubać trawkę już się śpieszy,                  Zaciskają i rozluźniają wargi – udają skubanie trawki.

 

A gdy najadł się nasz konik,                    Zaciskają i rozluźniają wargi – udają skubanie trawki.

 

Znów po łące sobie goni!                         Dzieci kląskają językiem.     

 

 

 

 

„Konik na łące” - zabawa naśladowcza.

Dziecko naśladuje konie  poruszające się w różnych kierunkach: chodzą, biegają, przeskakują przeszkody.

              

 

 

„Kolorowa grzywka dla konika” - zabawa plastyczna

 

  1. Inspiracja

 

Dziecko ogląda ilustrację przedstawiającą konia. Opisuje, jak wygląda koń, jakie ma części ciała. Rodzic zwraca uwagę na charakterystyczne cechy konia: ogon, kopyta i grzywę.

 

  1. Aktywność twórcza

 

Rodzi przygotowuje sylwetę konia (bez grzywy). Zadaniem dziecka jest wykonanie brakującej grzywy.

Grzywę wykonuje przyczepiając spinacze biurowe, jeden obok drugiego. Im więcej spinaczy tym dłuższa grzywa.

 

III  Prezentacja

 

Dziecko prezentuje swoją pracę