Grupa II » Konie i koniki - gr. II, 06.05.2020 r.
Temat dnia: Konie i koniki
„Konik” - zając z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera – Kozłowskiej
A ten konik, źrebaczek,
Co po łące wciąż skacze, Dzieci kląskają językiem.
Kopytkami raźno bryka Dzieci kląskają językiem.
I wesoło sobie fika! Dzieci kląskają językiem.
Ogonem macha – w lewo, w prawo Unoszą czubek języka i sięgają nim na przemian
do lewego i prawego kącika warg.
I odgania muchy żwawo! Unoszą czubek języka i sięgają nim na przemian
do lewego i prawego kącika warg.
Parska głośno, gdy się cieszy, Zwilżają wargi językiem i próbują parskać jak konik.
Skubać trawkę już się śpieszy, Zaciskają i rozluźniają wargi – udają skubanie trawki.
A gdy najadł się nasz konik, Zaciskają i rozluźniają wargi – udają skubanie trawki.
Znów po łące sobie goni! Dzieci kląskają językiem.
„Konik na łące” - zabawa naśladowcza.
Dziecko naśladuje konie poruszające się w różnych kierunkach: chodzą, biegają, przeskakują przeszkody.
„Kolorowa grzywka dla konika” - zabawa plastyczna
- Inspiracja
Dziecko ogląda ilustrację przedstawiającą konia. Opisuje, jak wygląda koń, jakie ma części ciała. Rodzic zwraca uwagę na charakterystyczne cechy konia: ogon, kopyta i grzywę.
- Aktywność twórcza
Rodzi przygotowuje sylwetę konia (bez grzywy). Zadaniem dziecka jest wykonanie brakującej grzywy.
Grzywę wykonuje przyczepiając spinacze biurowe, jeden obok drugiego. Im więcej spinaczy tym dłuższa grzywa.
III Prezentacja
Dziecko prezentuje swoją pracę