Grupa II » Kurczaki i zajączki - gr. II, 07.04.2020 r.
Temat dnia: Kurczaki i zajączki
I „Wielkanocny zajączek” - zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
Wielkanocny zając Dzieci wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi w prawą i
lewą stronę
Z pyszczkiem z czekolady Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – udają zajączki.
Spotkał się z kurczaczkiem Pi, pi, pi – piszczą jak kurczaczki.
I barankiem z waty. Bee, bee, bee – naśladują beczenie baranka.
Życzenia świąteczne
Sobie przesyłali, Przesyłają całuski: cmokają rączki, nabierają powietrza nosem
i ustami zdmuchują całusa z ręki – powtarzają 3 razy.
Aż do kosza z pisankami
Wszyscy powpadali:
Wielkanocny zając Wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi w prawą i lewą
stronę.
Z pyszczkiem z czekolady, Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – udają zajączki
Cukrowy kurczaczek Pi, pi, pi – piszczą jak kurczaki.
I baranek z waty. Bee, bee, bee – naśladują beczenie baranka.
„Zajączki” -zabawa z elementem podskoku.
Dzieci – zajączki podskakują swobodnie raz na jednej nodze, raz na drugiej nodze.
Na sygnał zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach skręty głowy w jedną i w drugą stronę..
II „ Wielkanocna wyliczanka” - słuchanie piosenki ( sł. Ewa Stadtmüller, muz. Jerzy Ostrowski)
Pewna kurka z podwórka
zniosła jajek siedem.
Jakie ono podobne,
będę mieć z tym biedę.
Nic się nie martw, kokoszko,
coś ci poradzimy,
innym wzorkiem jajeczko
każde ozdobimy.
Jedno będzie w paseczki,
a inne w kropeczki.
Ułożymy w koszyczku
Śliczne pisaneczki.
III „Pisanki” - zabawa plastyczna
Zadaniem dzieci jest narysowanie na każdej stronie kartki po jednym dużym jajku, a potem ozdobienie jednego paseczkami, a drugiego – kropkami.