Grupa II » Na wiejskim podwórku- gr. II, 04.05.2020 r.
Temat dni: Co dzieje się na wiejskim podwórku?
„Zwierzęta na wsi” - oglądanie książeczek obrazkowych.
Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt na obrazkach, np. kura, kogut, kaczka, krowa, koń, koza.
Udzielanie przez dzieci odpowiedzi na pytania, np.: Które zwierzęta mają skrzydła, cztery nogi, rogi?
„Duże i małe zwierzęta” - zabawa ruchowa
Dzieci biegają w tempie podawanym na bębenku. Na mocne uderzenie zatrzymują się i na hasło: Idą duże zwierzęta! - chodzą na palcach. Na hasło: Idą małe zwierzęta! - chodzą w przysiadzie.
„Gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta?” - zabawa dydaktyczna według Zofii Bogdanowicz.
Dziecko ma przed sobą obrazki pomieszczeń, w których mieszkają wiejskie zwierzęta: kurnik, buda, obora, stajnia, a obok w rozsypce – obrazki zwierząt: kogut, kura, pies, krowa, koń.
Rodzic opowiada:
Wcześnie rano kogut wyprowadził kury z kurnika i zapiał głośno – kukuryku!, i jeszcze raz – kukuryku!
Pobudził wszystkie zwierzęta z wiejskiego podwórka. Z budy wyszedł pies. Przeciągnął się, ziewną i zaszczekał – hau, hau, hau!
Z obory wyszła krowa, idzie wolno skubać trawę na łące i mruczy – muu, muu, muu.
Na końcu ze stajni wyszedł koń i zarżał wesoło – ihaha, ihaha.
Rozmowa kierowana pytaniami:
- Jakie zwierzęta obudził kogut?
- Co zrobił pies, kiedy wyszedł z budy?
- Dokąd poszła krowa po wyjściu z obory?
- Skąd wyszedł koń?
Dziecko nazywa pomieszczenia i umieszcza przy nich odpowiednie zwierzęta.
„Na wiejskim podwórku” - zabawa naśladowcza
Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce i hasło: Pieski! - chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa, na hasło: Konik! - biegną, zatrzymują się i koniki grzebią kopytkiem.
„ Zwierzęta z wiejskiego podwórka” - zabawa grafomotoryczna
Zadaniem dziecka jest pokolorowanie wybranego zwierzątka z wiejskiego podwórka.