Grupa II » Temat tygodnia ,,Nasi ulubieńcy"- grupa II,marzec 2020 r.

 

Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą w naszym kraju sytuacją epidemii zachęcamy do czytania dzieciom proponowanych na naszej stronie wierszy, opowiadań, wykonywania zabaw plastycznych z określonej tematyki tygodniowej.

 Temat tygodnia: Nasi ulubieńcy.

 Cele:

  • Poznanie zwierząt domowych i sposobów opieki nad nimi.
  • Wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: kaganiec, obroża, smycz itd.
  • Poznanie pracy weterynarza.
  • Kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

 Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat dnia: Pies

 „Mój piesek” - słuchanie wiersza Anny Łady – Grodzickiej.

 

Mój piesek ma cztery łapki,

a na grzbiecie dwie łatki.

Ogonkiem merda wesoło

i kręci się za nim wkoło.

 

Rozmowa z dzieckiem kierowana pytaniami:

  • O jakim zwierzątku jest mowa?
  • Ile piesek ma łapek?
  • Co ma na grzbiecie?
  • Czym merda wesoło?

 

„Duży – mały piasek” - zabawa orientacyjno – porządkowa

Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki.

Na przerwę w muzyce i hasło „ Duży piesek" – chodzi na palcach, a na hasło ,,Mały piesek  - chodzi na czworakach".

 „Zwierzaki” - słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy.

     Pewnego dnia Martynkę przyprowadziła do przedszkola babcia. A razem z babcią przyszedł pies.

Babcia kazała mu siedzieć i czekać przy furtce do ogródka, ale po chwili pies już biegał między przedszkolakami.

- Jaki śliczny! - cieszyły się dzieci.

- Jak on się nazywa? - zapytał Franio

- Czy mogę go pogłaskać? - prosiła Ola.

Jeż Julek schował się w kąciku, bo troszkę bał się takiego wielkiego zwierzaka.

- Bardzo przepraszam – tłumaczyła się babcia Martysi – ale czasami on nie chce słuchać.

Mówiłam, żeby został przy furtce...

- Nic nie szkodzi – powiedziała pani Paulina i pomogła złapać smycz, z którą psiak biegał.

- Miło mieć w domu zwierzaka – mówiła babcia – ale czasami jest z tym sporo kłopotów.

Trzeba wychodzić na spacery, pamiętać o karmieniu, sprzątaniu i jeszcze trzeba psa nauczyć dobrego zachowania, a to nie jest takie proste.

- Szkoda, że już sobie idzie – narzekał Franio. - Chciałbym też mieć psa, ale mama mówi, że jestem za mały.

- A moja mama powiedziała, że kiedyś kupi mi kotka – wtrącił Bartek.

- Ja też chciałabym mieć swoje zwierzątko – rozmarzyła się Asia.

- Słyszeliście , co mówiła babcia Martynki - spytała pani. - Gdy ma się w domu jakieś zwierzę, trzeba o nie dbać: co dzień pamiętać o sprzątaniu, karmieniu, bo taki domownik to nie jest zabawka.

- Ja bym pamiętał o wszystkim – zapewnił Bartek.

- A kto zapomniał wczoraj o nakarmieniu rybek w naszym akwarium?  - spytał Julek, wychodząc z kącika. - Wieczorem, gdy już poszliście do domu, patrzyły na mnie przez szybkę i śpiewały taką smutną rybią piosenką:

Dzieci o nas zapomniały, tralala, tralalala.

Poszły sobie, jeść nie dały, tralala, tralalala.

Julek ma rację – powiedziała pani. - Zapomnieliśmy wczoraj o naszych rybkach. To naprawdę wstyd.

I dzieci pobiegły wsypać do przedszkolnego akwarium karmę dla rybek.

 

Rozmowa kierowana pytaniami:

  • Kto razem z babcią Martynki przyszedł do przedszkola?
  • O czym trzeb pamiętać, kiedy ma się w domu zwierzątko?

 

„Pies i piesek” - wykonanie ćwiczenia

Naklejenie małemu psu jednej łaty, a dużemu dwóch. Przy dużym psie naklejenie duże miski , a przy mały piesku małej.

 „Moje pieski” – omówienie z dzieckiem wykonanego ćwiczenie.

Propozycja zabaw ruchowych ,,Kolorowa ruletka":

 https://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-rusza%c4%87