Grupa VI » Zajęcia otwarte w grupie VI
W dniu 04.03.2014r. w grupie VI odbyły się zajęcia otwarte z rodzicami pt. "Sport to zdrowie". Zajęcia miały na celu propagowanie aktywnego stylu życia wśród dzieci i rodziców, rozwijanie zaufania do drugiego człowieka. Mali i duzi byli bardzo zadowoleni ze wspólnych zabaw i ćwiczeń.
Temat: „Sport to zdrowie”- zabawy ruchowe z rodzicami.
Data: 04.03.2014r.
Grupa wiekowa: 6 -latki
Miejsce: Przedszkole nr 2 w Lublinie
Prowadząca: Małgorzata Knieć
CELE:
v Propagowanie aktywnego trybu życia wśród dzieci i ich rodziców
- zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych.
v Zapoznanie z elementami ćwiczeń ruchowych wg metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
v Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do drugiego człowieka.
v Uświadomienie dzieciom poczucia własnej wartości i pewności siebie.
v Nabywanie umiejętności współdziałania, partnerstwa.
METODY:
· twórcze, zadaniowe
POMOCE DYDAKTYCZNE:
· piłki, szarfy, chusta animacyjna
PRZEBIEG ZAJĘCIA :
1. Powitanie piosenką wprowadzenie do zajęcia ruchowego metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – śpiew do pląsu :
„Ruch i podskok to zabawa, sport dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok. Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty. Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos”.
2.„Iskierka przyjaźni”- zabawa integrująca, dzieci i rodzice trzymają się za ręce, puszczenie „iskierki” z wymienieniem swojego imienia.
3. „Uśmiechnij się do mnie” – dziecko i dorosły siedzą przodem do siebie, trzymając się za ręce. Wymieniają uśmiechy, dotykają się czołami, pocierają nosami, brodami. Pokazują sobie wzajemnie nos, usta, porównują swoje ręce.
4. „Wycieczka” – dziecko leży na plecach, dorosły ciągnie je za nogi po dywanie, potem za nogę i rękę (próba zamiany ról).
5. „Pływanie” – dorosły leży na plecach,a dziecko leży na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się po podłodze – do przodu i do tyłu.
6. „Przepychanie” – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebiei próbują się przepychać plecami.
7. „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
8. „Przepychanie dłońmi” – dziecko i dorosły w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie, otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi.
9. „Oklejanie” – dziecko leży na dywanie na wznak i stawia opór dorosłemu który chce je „odkleić” od podłogi (zmiana ról).
10. „Rowerek” – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”
11. „Prowadzenie ślepca” – dziecko trzyma dorosłego za rękę, zamyka oczy ,a dorosły prowadzi je (zmiana ról).
12. „Taczki” – dorosły łapie za nogi dziecka leżącego na dywanie, prowadzi je – dziecko „idzie” dłońmi po podłodze
13. „Tunel” – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
14. „Chusta animacyjna”- ćwiczenia rozluźniające. Każdy uczestnik zabawy dostaje do ręki „ucho”. Zabawy kolorem, zabawy z piłką by nie wypadła z chusty, chowanie się pod i nad chustę, a także próby zakręcania dzieci i rodziców.
15. „Masaż”-zabawa wyciszająca. Relaksujący masaż partnerów.
16. Podziękowanie rodzicom i dzieciom za wspólną zabawę.