Grupa VI » Zajęcia otwarte w grupie VI

W dniu 04.03.2014r. w grupie VI odbyły się zajęcia otwarte z rodzicami  pt. "Sport to zdrowie". Zajęcia miały na celu propagowanie aktywnego stylu życia wśród dzieci i rodziców, rozwijanie zaufania do drugiego człowieka. Mali i duzi byli bardzo zadowoleni ze wspólnych zabaw i ćwiczeń.


Temat: „Sport to zdrowie”- zabawy ruchowe z rodzicami.

Data: 04.03.2014r.

Grupa wiekowa: 6 -latki

Miejsce: Przedszkole nr 2 w Lublinie
Prowadząca: Małgorzata Knieć

 CELE:

v Propagowanie aktywnego trybu życia wśród dzieci i ich rodziców

- zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych.

v Zapoznanie z elementami ćwiczeń ruchowych wg metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

v Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do drugiego człowieka.

v Uświadomienie dzieciom poczucia własnej wartości i pewności siebie.

v Nabywanie umiejętności współdziałania, partnerstwa.

METODY:

· twórcze, zadaniowe

POMOCE DYDAKTYCZNE:

· piłki, szarfy, chusta animacyjna

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA :

1. Powitanie piosenką wprowadzenie do zajęcia ruchowego metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – śpiew do pląsu :

„Ruch i podskok to zabawa, sport dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok. Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty. Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos”.

2.„Iskierka przyjaźni”- zabawa integrująca, dzieci i rodzice trzymają się za ręce, puszczenie „iskierki” z wymienieniem swojego imienia.

3. „Uśmiechnij się do mnie” – dziecko i dorosły siedzą przodem do siebie, trzymając się za ręce. Wymieniają uśmiechy, dotykają się czołami, pocierają nosami, brodami. Pokazują sobie wzajemnie nos, usta, porównują swoje ręce.

4. „Wycieczka” – dziecko leży na plecach, dorosły ciągnie je za nogi po dywanie, potem za nogę i rękę (próba zamiany ról).

5. „Pływanie” – dorosły leży na plecach,a dziecko leży na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się po podłodze – do przodu i do tyłu.

6. „Przepychanie” – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebiei próbują się przepychać plecami.

7. „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).

8. „Przepychanie dłońmi” – dziecko i dorosły w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie, otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi.

9. „Oklejanie” – dziecko leży na dywanie na wznak i stawia opór dorosłemu który chce je „odkleić” od podłogi (zmiana ról).

10. „Rowerek” – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”

11. „Prowadzenie ślepca” – dziecko trzyma dorosłego za rękę, zamyka oczy ,a dorosły prowadzi je (zmiana ról).

12. „Taczki” – dorosły łapie za nogi dziecka leżącego na dywanie, prowadzi je – dziecko „idzie” dłońmi po podłodze

13. „Tunel” – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.

14. „Chusta animacyjna”- ćwiczenia rozluźniające. Każdy uczestnik zabawy dostaje do ręki „ucho”. Zabawy kolorem, zabawy  z piłką by nie wypadła z chusty, chowanie się pod i nad chustę, a także próby zakręcania dzieci i rodziców.

15. „Masaż”-zabawa wyciszająca. Relaksujący masaż partnerów.

16. Podziękowanie rodzicom i dzieciom za wspólną zabawę.