Grupa VII » Balonowa siatkówka w grupie VII
W karnawale były bale i balony! My zamieniliśmy balony w piłki do siatkówki i poznawaliśmy podstawy gry zespołowej.
KONSPEKT ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH
Przedszkole nr 2 w Lublinie
Prowadząca: Agata Wrońska
Grupa: 5-, 6- latki
Temat: „Balonowa siatkówka” – podstawy gry zespołowej
Cele:
-
Propagowanie aktywnego trybu życia
-
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – rozwijanie siły mięśni ramion i ich wytrzymałości
-
Wdrażanie do przestrzegania wcześniej ustalonych reguł.
-
Zachęcanie do zespołowego dążenia do wspólnego celu.
Metody:
-
zabawowa,
-
bezpośredniej celowości ruchu,
-
ścisła,
Przybory: balony – jeden na parę
Przebieg zajęć:
-
Część wstępna
-
Zbiórka – siad skrzyżny w kole. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
-
„Głowa, ramiona...” – zabawa ze śpiewem.
Dzieci ćwiczą z nauczycielem do słów i w rytm piosenki, piosenka jest śpiewana coraz szybciej kilka razy. -
Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
-
Ćwiczenia głowy i szyi:
Pozycja wyjściowa wysoka, dzieci ustawione w kole.
-
-
Rozglądanie się po sali na boki x8
Kiwanie głową: góra, dół x8
Rysowanie kół głową (najpierw małych, później dużych) po 8
-
Ćwiczenia rąk i ramion:
Wznos ramion do góry i powrót x8
wymachy naprzemienne do góry x8
wymachy do boków x8
krążenie ramion w tył i przód x8
-
Ćwiczenia tułowia:
Skłony w przód,
skłony w bok z unoszeniem naprzemiennym rąk po 8
-
Ćwiczenia nóg:
Marsz po kole z unoszeniem kolan jak najwyżej.
Trucht z unoszeniem pięt do pośladków.
-
Część główna:
-
Marsz po kole i pobranie balonów, co druga osoba – podział na grupy dwuosobowe.
-
Obijanie (metoda bezpośredniej celowości ruchu – pozycja wysoka, osoby w parze naprzeciwko siebie). Dzieci starają się podawać dokładnie, aby balon nie upadał na podłogę.
-
Odbijanie balonu do kolegi dwiema rękami,
-
Odbijanie prawą ręką,
-
Odbijanie lewą ręką,
-
Przyjęcie prawą, odbicie lewą,
-
Przyjęcie główką, odbicie prawą ręką,
-
-
Odłożenie balonów na bok.
-
Książęta i zamki – zabawa orientacyjno - porządkowa
Uczestnicy dzielą się na trójki. Dwie osoby chwytają się za ręce i tworzą zamek, trzecia osoba staje między nimi i jest księciem. Nauczyciel podaje jeden z trzech możliwych okrzyków:
"Książę" - osoby tworzące zamek pozostają na miejscu, a będące książętami zmieniają zamek, osoba wolna stara się zająć ich miejsce
"Zamki" - książęta nie ruszają się, a tworzące zamek nie rozdzielając się starają się znaleźć nowego księcia (może być nim osoba wolna)
"Trzęsienie ziemi" - osoby tworzące zamki puszczają swoje ręce, i następuje ponowny podział na trójki, przy czym nie jest ważna rola, jaką kto pełnił w poprzedniej turze zabawy.
W ten sposób powstaje nowy podział na grupy (trzyosobowe).
-
„Podaj do mnie” – zabawa rzutna (metoda zabawowa).
Dzieci ustawiają się trójkami (pary buziami do siebie i jedno w środku). Starają się podawać do siebie balon tak, aby osoba w środku nie mogła jej złapać. Gdy dziecku będącemu w środku uda się złapać balon – zamienia się miejscami z osobą rzucającą.
-
„Balonowa siatkówka” – gra zespołowa
Nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły, ustawiają się po dwóch stronach sali, przedzielonej skakanką i odbijają piłkę do siebie tak, aby przebić piłkę na stronę przeciwnika uważając aby balon nie upadł i nie dotknął ściany, czy innych przedmiotów.
-
Część końcowa:
-
„Rysunek balonem” – zabawa uspokajająca
-
Dzieci siadają parami w siadzie podpartym, przodem do siebie i starają się razem unieść balon trzymając go stopami, gdy im się to uda mogą próbować rysować nim koła, figury geometryczne, inne rysunki.
-
Ćwiczenia oddechowe – siad skrzyżny w kole, kilka balonów w środku koła, zadaniem dzieci jest dmuchać na balony tak, aby nie uciekły z koła.
Opracowała: Agata Wrońska