Grupa VII » Balonowa siatkówka w grupie VII

W karnawale były bale i balony! My zamieniliśmy balony w piłki do siatkówki i poznawaliśmy podstawy gry zespołowej.

 

KONSPEKT ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

Przedszkole nr 2 w Lublinie

 

Prowadząca: Agata Wrońska

 

Grupa: 5-, 6- latki

 

Temat: „Balonowa siatkówka” – podstawy gry zespołowej

 

Cele:

  1. Propagowanie aktywnego trybu życia

  2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – rozwijanie siły mięśni ramion i ich wytrzymałości

  3. Wdrażanie do przestrzegania wcześniej ustalonych reguł.

  4. Zachęcanie do zespołowego dążenia do wspólnego celu.

Metody:

  • zabawowa,

  • bezpośredniej celowości ruchu,

  • ścisła,

Przybory: balony – jeden na parę

 

Przebieg zajęć:

  1. Część wstępna

    1. Zbiórka – siad skrzyżny w kole. Sprawdzenie gotowości do zajęć.

    2. Głowa, ramiona...” – zabawa ze śpiewem.
      Dzieci ćwiczą z nauczycielem do słów i w rytm piosenki, piosenka jest śpiewana coraz szybciej kilka razy.

    3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

      1. Ćwiczenia głowy i szyi:
        Pozycja wyjściowa wysoka, dzieci ustawione w kole.

Rozglądanie się po sali na boki x8

Kiwanie głową: góra, dół x8
Rysowanie kół głową (najpierw małych, później dużych) po 8

      1. Ćwiczenia rąk i ramion:

Wznos ramion do góry i powrót x8

wymachy naprzemienne do góry x8

wymachy do boków x8

krążenie ramion w tył i przód x8

      1. Ćwiczenia tułowia:

Skłony w przód,

skłony w bok z unoszeniem naprzemiennym rąk po 8

      1. Ćwiczenia nóg:

Marsz po kole z unoszeniem kolan jak najwyżej.

Trucht z unoszeniem pięt do pośladków.

  1. Część główna:

    1. Marsz po kole i pobranie balonów, co druga osoba – podział na grupy dwuosobowe.

    2. Obijanie (metoda bezpośredniej celowości ruchu – pozycja wysoka, osoby w parze naprzeciwko siebie). Dzieci starają się podawać dokładnie, aby balon nie upadał na podłogę.

      1. Odbijanie balonu do kolegi dwiema rękami,

      2. Odbijanie prawą ręką,

      3. Odbijanie lewą ręką,

      4. Przyjęcie prawą, odbicie lewą,

      5. Przyjęcie główką, odbicie prawą ręką,

Odłożenie balonów na bok.

    1. Książęta i zamki – zabawa orientacyjno - porządkowa

Uczestnicy dzielą się na trójki. Dwie osoby chwytają się za ręce i tworzą zamek, trzecia osoba staje między nimi i jest księciem. Nauczyciel podaje jeden z trzech możliwych okrzyków:

"Książę" - osoby tworzące zamek pozostają na miejscu, a będące książętami zmieniają zamek, osoba wolna stara się zająć ich miejsce

"Zamki" - książęta nie ruszają się, a tworzące zamek nie rozdzielając się starają się znaleźć nowego księcia (może być nim osoba wolna)

"Trzęsienie ziemi" - osoby tworzące zamki puszczają swoje ręce, i następuje ponowny podział na trójki, przy czym nie jest ważna rola, jaką kto pełnił w poprzedniej turze zabawy.

W ten sposób powstaje nowy podział na grupy (trzyosobowe).

 

    1. Podaj do mnie” – zabawa rzutna (metoda zabawowa).

Dzieci ustawiają się trójkami (pary buziami do siebie i jedno w środku). Starają się podawać do siebie balon tak, aby osoba w środku nie mogła jej złapać. Gdy dziecku będącemu w środku uda się złapać balon – zamienia się miejscami z osobą rzucającą.

    1. Balonowa siatkówka” – gra zespołowa

Nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły, ustawiają się po dwóch stronach sali, przedzielonej skakanką i odbijają piłkę do siebie tak, aby przebić piłkę na stronę przeciwnika uważając aby balon nie upadł i nie dotknął ściany, czy innych przedmiotów.

 

  1. Część końcowa:

    1. Rysunek balonem” – zabawa uspokajająca

Dzieci siadają parami w siadzie podpartym, przodem do siebie i starają się razem unieść balon trzymając go stopami, gdy im się to uda mogą próbować rysować nim koła, figury geometryczne, inne rysunki.

    1. Ćwiczenia oddechowe – siad skrzyżny w kole, kilka balonów w środku koła, zadaniem dzieci jest dmuchać na balony tak, aby nie uciekły z koła.

 

Opracowała: Agata Wrońska