Grupa VII » Kocie zabawy w grupie VII

Podczas styczniowych zajęć gimnastycznych dzieci z grupy VII zamieniły się w koty... Ćwiczenia i zabawy z elementami czworakowania wzmacniają mięśnie kręgosłupa i dają dzieciom wiele frajdy!

 

KONSPEKT ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

Przedszkole nr 2 w Lublinie

 

Prowadząca: Agata Wrońska

 

Grupa: 5, 6-latki


Czas trwania: ok 30 min.


Data: 17.01.2014r.

 

Temat ośrodka: Koty, koteczki, kocury...

 

Temat dnia: „Kocie zabawy” – metoda zabawowa naśladowcza.

 

Cele:

  • Kształtowanie prawidłowej postawy.

  • Ćwiczenie mięśni kręgosłupa, rąk i nóg poprzez zabawy z elementami czworakowania.

  • Rozwijanie zdolności motorycznych: gibkość, koordynacja ruchowa.

  • Budowanie więzi i bliskości między dziećmi w grupie.

Metody:

  • zabawowa,

  • naśladowcza,

  • opowiadanie ruchowe,

  • ścisła

Formy:

  • indywidualna,

  • zespołowa,

  • zbiorowa

 

Przybory: kolorowe szarfy, chusta animacyjna.

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Część wstępna:

    1. Wszyscy są” – zbiórka w kręgu, sprawdzenie gotowości do zajęć

    2. Uciekaj myszko do dziury” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
      Dzieci ustawiają się w kole, łapią się za ręce. Jedno z dzieci zostaje kotem, inne – myszką, kot goni myszkę. Dzieci śpiewają piosenkę unosząc i opuszczając ręce aby wpuścić i wypuścić myszkę.
      Uciekaj myszko do dziury, ta cię nie złapie ko bury,
      a jak cię złapie kot bury, to cię obedrze ze skóry.

    3. Kotki na drzewa” – zabawa orientacyjno – porządkowa
      Dzieci maszerują w rytm muzyki, na pauzę w muzyce stają na palcach unosząc ramiona do góry.

    4. Koci spacer” – opowiadanie ruchowe na rozgrzewkę
      Koty wstają rano i przeciągają się wyciągając wszystkie swoje łapki jak najdalej. Gdy już rozciągną się powoli wychodzą na spacer, rozglądają się na boki w poszukiwaniu myszek…

 

  1. Część główna:

    1. Kotki do miseczki” – metoda zabawowa
      na dywanie rozłożone są kolorowe szarfy - miseczki dla kotków (o jedną mniej niż dzieci), dzieci czworakując między szarfami w rytm muzyki, na pauzę każdy kotek musi jak najszybciej dobiec do wolnej miseczki. Kotek, który nie zdąży wykonuje cztery przysiady.

    2. Kocie domki” – metoda zabawowa
      Dzieci dobierają się w pary – jedno z dzieci jest mamą i robi domek wykonując skłon podparty, dzieci poruszają się po sali, na hasło – powracają do swoich domków. Zabawa powtarza się dwa razy i następuje zmiana.

    3. Kotka i kociątko” – metoda zabawowa
      Dzieci dobierają się w pary – jedno z dzieci jest mamą, drugie kociątkiem. Kocięta biegają czworakując po sali, na pauzę w muzyce biegną do czekających mam – przytulić się.

    4. Kot jest, kota nie ma” –zabawa ruchowa
      Dzieci są myszkami, na hasło: Kota nie ma! Cichutko biegają po całej Sali. Na hasło kot idzie: myszki chowają się, dzieci przykucają, obejmują rękami kolana i opuszczają głowy nisko.

    5. Myszki i kot”- zabawa bieżna
      Prowadzący wyznacza spiżarnię a naprzeciw niej mysią norę. Jedno dziecko jest kotem, udaje ze śpi. Wtedy myszki cichutko biegną do spiżarki po smakołyki i z powrotem do norki. Gdy kot się budzi i miauczy, goni myszki uciekające do norki.

    6. Zabawy z chustą animacyjną:

      1. Kot i myszy” – Jedna z osób jest kotem i wchodzi na chustę, kilkoro dzieci zostaje kotami i wchodzą pod chustę. Pozostali wachlują chustą, aby ułatwić myszkom ucieczkę przed kotem. Kot stara się złapać myszy.

      2. O kolorowych kotach” – nauczycielka opowiada historię. Dzieci słuchają uważnie i kiedy usłyszą kolor, przy którym stoją przebiegają pod chustą zamieniając się miejscami.

 

  1. Część końcowa:

    1. Koci spacer” – masaż relaksacyjny w parach.

    2. Koci grzbiet” – metoda ścisła
      W klęku podpartym dzieci wykonują ćwiczenie kręgosłupa – wyginając plecy w odcinku piersiowym w górę i w dół.



Opracowała: Agata Wrońska