Logopedia - 11.05.2020 r.

Rabata ze stokrotkami - zabawy usprawniające układ oddechowy, utrwalanie prawidłowej artykulacji  głoski  „s” w nagłosie,  zabawy ogólno usprawniające, poszerzanie słownika biernego i czynnego.

Przebieg zabawy:

1.Prezentacja ilustracji przedstawiającej kwitnące stokrotki, prawidłowe wypowiadanie słowa „stokrokrotka” ( głoskę „s” wymawiamy w lekkim uśmiechu ze zbliżonymi ząbkami ).

    

2.Rozmowa kierowana na temat wyglądu kwiatków ( wielkość, kolor, wygląd listków, gdzie można je spotkać, do czego mogą być wykorzystane świeże rośliny –  bukieciki, wianki ).

3.Malowanie kredkami stokrotek na karcie pracy w różnych  odcieniach różowego - nazywanie kolorów – różowy, jasnoróżowy, ciemnoróżowy  oraz pozostawienie kilku kwiatków bez kolorowania – białe stokrotki.

4.Wycinanie stokrotek z karty pracy i segregowanie ich według koloru, dzieci, które umieją liczyć mogą je przeliczać, układać w zbiory, porównywać liczebność.

5.Usadzenie dzieci z wyciętymi stokrotkami na dywanie i polecenie im układania po jednej stokrotce na otwartej dłoni i zdmuchiwania ich z różną siłą wydechu np. na zielony karton, który kładziemy na dywanie, i który możemy kłaść w różnej odległości od dziecka.

6.Dmuchanie na stokrotki, które leżą na dywanie w wyznaczonym kierunku ( zielony karton, który jest rabatą ) - czyje stokrotki najszybciej znajdą się na rabacie, lub na czyjej rabacie będzie rosło najwięcej stokrotek.

7.Gdy na kartonach znajdą się już wszystkie stokrotki, wówczas dzieci siadają do stolików na swoje krzesełka  i przyklejają je, następnie dorysowują widocznym odcieniem zielonego łodygi i listki.

8.Omówienie wykonanej pracy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na pozytywne aspekty – co jest najładniej zrobione i nad czym trzeba jeszcze popracować.

 

Opracowała : Eliza Adamczyk - Sykut