Logopedia - 16.06.2020 r.
Propozycja zajęć logopedycznych - utrwalanie i automatyzowanie prawidłowej wymowy głosek: - „s”. „cz”, „ś”, „l”
Potrzebne materiały: wydrukowana ilustracja owoców, nożyczki, klej, dwa dowolne kartony A4
- Nazywanie ( dzieci młodsze ) i opisywanie ( dzieci starsze ) owoców, które znajdują się na ilustracji – stosujemy określenia wielkości poszczególnych owoców i kolorów z używaniem barw pośrednich.
- Wycinamy poszczególne owoce i segregujemy je przyklejając każdy owoc w oddzielnych kolumnach. ( wycinamy tylko owoce, które są całe )
- Owoce, które zamieszczone są na ilustracji w części też wycinamy, ale przyklejamy na drugi karton w pewnych odległościach, tak by na innych zajęciach można było każdy owoc dorysować.
- Nazywamy poszczególne owoce w następujący sposób: -wskazujemy palcem owoc przedłużając wyszczególnioną głoskę.
- tru -s- kawka – głoskę „s” wymawiamy w uśmiechu ze zbliżonymi ząbkami,
- cze- reśnia – głoskę „cz” wymawiamy z podniesionym do góry językiem, z lekko zbliżonymi ząbkami i wysuniętymi do przodu wargami,
- wi – ś – nia - głoskę „ś” wymawiamy ze zbliżonymi ząbkami i wysuniętymi do przodu wargami,
- ma – li – ny - głoskę „l” wymawiamy z podniesionym do góry językim i lekko rozchylonymi wargami.