Logopedia - 18.05.2020 r.

Scenariusz zabawy z kartami pracy.

Zabawa ze zwierzętami ( przy stolikach ) – ćwiczenia  usprawniające układ fonacyjny,  usprawnianie koncentracji uwagi, poszerzanie słownika biernego i czynnego.

Pomoce – wydrukowane ilustracje zwierząt ( kolorowe – po jednej na każdy stolik,  i czarne – dla każdego dziecka ), bębenek z pałeczką dla nauczycielki, nożyczki.

Przebieg zabawy:

1.Prezentacja kolorowej ilustracji przedstawiającej zwierzęta, odszukiwanie na planszy i wskazywanie  nazwanych przez nauczycielkę  zwierząt, prawidłowe nazywanie poszczególnych zwierząt i dla młodszych dzieci - naśladowanie ich odgłosów.

2.Rozmowa kierowana na temat wyglądu zwierząt ( wielkość, kolor sierści, wygląd, gdzie można je spotkać – na wsi, w lesie, w zoo ). dla starszych dzieci - nauczyciel uderza w bębenek 3 – 4 razy,  dziecko liczy i ma zbudować zdanie z tylu wyrazów, ile razy nauczycielka uderzyła w bębenek)

3.Odpoznawanie i nazywanie „czarnych” zwierząt oraz próby ich wycinania przez każde dziecko, (młodsze dzieci tylko rozcinają kartkę, a starsze próbują wyciąć każde zwierzę ) następnie odwrócenie każdego zwierzątka i położenie na stoliku.

 4. Zadanie dla dzieci – nauczycielka uderza 2 - 3 – 4 razy w bębenek, a zadaniem wskazanego dziecka jest odwrócić kartonik ze zwierzątkiem, nazwać go i tyle razy naśladować jego głos, ile słyszało uderzeń w bębenek. ( starsze dzieci podają tyle wyrazów określających dane zwierzę, ile usłyszało uderzeń ).

 5..Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę, omówienie tego, jak dzieci słuchały i nazywały zwierzątka oraz jak liczyły dźwięki bębenka, co robiły dobrze i nad czym muszą jeszcze popracować.

                                                                               Opracowała Eliza Adamczyk-Sykut